TreeniX tuntiselitteet

 

Lihaskuntotunnit:

Kinesis- tunnit: Kinesis 45 (kesto 45 min) sekä Kinesis (kesto 55 min) TEE OMATOIMISET ALKUVERRYTTELYT ENNEN KINESIS-TUNTIA.  

Kinesis = Toiminnallinen ja tehokas lihaskuntotunti kiertoharjoitteluna. Kehonpainoharjoitteita sekä treeniä erilaisia välineitä käyttäen kuten kinesislaite, kahvakuula, TRX sekä osin lattialla tehtynä. 

Niska-selkä- kinesis = Tule harjoittamaan ylä- ja keskivartalon lihaksia ohjatulle tunnille kinesislaitteilla. Rauhallinen lihaskuntotunti. Sopii aloittelijoille ja tuki- ja liikuntaelin oireisille.

Kehonhuolto- kinesis = Kehon liikkuvuus- ja venytysharjoitteita kiertoharjoitteluna. Rauhallinen tunti, sopii aloittelijoille sekä tuki- ja liikuntaelin oireisille.

RVP = Reisi-vatsa-pakara- tunti. Lämmittely askeltaen step-laudalla tai ilman. Tehokas ja hikinen lihaskunto-osuus, jossa keskitytään reisien, pakaroiden ja vatsalihasten muokkaukseen. Loppuun venyttelyt. 

RVP Easy eli kevennetty reisivatsapakara- tunti = Samankaltainen tehokiinteytys vatsalle, reisille ja pakakaroille kuin perus RVP- tunti, mutta RVP Easy soveltuu paremmin myös aloittelijoille. Sisältää helpotetun askellussarjan alkulämmittelyssä: jokaiselle sopivat vaihtoehdot (esim. hypytön). Lihaskunto- osuudessa vaihtoehtoja, joko kevennetymmät tai haastavammat versiot.

HIIT ulkotreenit = Tehokas 45 minuutin kehonpainotreenit ulkona Kesämäen koulun pihalla (Lavolankatu 16, 53600 Lappeenranta). Varauduthan säänmukaisesti ulkoiluvarusteisiin. Kokoontuminen treenipaikalla 15 minuuttia ennen tunnin alkua. Ohjaajana Arto Valtonen.

Kolmen vartin veto =  Kolme varttia puhdasta endorfiinia ja täyttä meininkiä! Tunti jaetaan kolmeen osaan: aerobinen, voima core osiot. Aerobinen: haetaan lämpö kehoon ja nostetaan sykettä hölkällä sekä erilaisilla hypyillä / loikilla. Voima: tehdään lihaskuntoharjoitteet kehon isoimmille lihasryhmille. Core: tiukka keskivartalotreeni. 

Kahvakuula = Kahvakuulatreeni. Ohjattua toiminnallista kestävyys- ja voimaharjoittelua koko vartalon lihaksille. Sopii normaalikuntoisille.

BodyCircuit = Tehokas, toiminnallinen lihaskuntotunti, jossa haastetaan koko kehoa eri välineillä, kuten kahvakuulalla, vapailla painoilla ja TRX-remmillä.

CrossTraining = tunti sisältää monipuolista ja haastavaa harjoittelua, jonka avulla pyritään kehittämään suorituskykyä muun muassa kestävyys-, voima-, liikkuvuus-, ja lihaskuntoharjoitusten avulla. Tunneilla tehdään tehokkaita lihaskuntoliikkeitä sekä omalla kehonpainolla että erilaisia välineitä käyttäen. Vaikka tunti on intensiteetiltään vaativa, jokainen tunnille osallistuja tekee oman lähtötasonsa mukaan.

Salitreeni = Nyt ei tarvitse yksin puusertaa voimaa salilla. Ryhmätunti, jossa tehdään yhdessä salitreeni: kahdeksen liikettä, 4 x 10 toistoa / liike. Liikkeet tehdään tangolla, vapailla painoilla, taljalla sekä eri kuntosalilaitteilla.

KuntosaliCircuit = Ohjattu kiertoharjoittelutunti kuntosalilla. Lämmittele itsenäisesti ennen tunnin alkua.

Teho = Tehokas 30 minuutin treeni koko keholle. Tunnilla tehdään toiminnallisia liikkeitä käyttäen välineinä mm. kahvakuulaa ja vapaita painoja. Tule rohkeasti kokeilemaan! Ohjaaja antaa tunnilla paljon vaihtoehtoja, joten löydät varmasti omasi ja pääset haastamaan kehoasi sinulle sopivalla tasolla.

Xtreeni Joutseno = Xtreeni on Joutsenon kesätreeni. Toiminnallinen ryhmäliikuntatunti, jossa käytetään eri treenivälineitä kuten työntökelkkaa, levypainoja, kahvakuulia, kuntopalloja ja boxeja. Tunti Joutsenon Urheilukeskuksen Kultsu areenalla (ent.tennishalli) maanantaisin klo 18.30- 19.30. Ohjaajana toimii Arto Valtonen. Kertamaksullisen tunnin hinta on 12 € kaikille. Maksu käteisellä paikan päällä ennen tunnin alkua.

Pilates / muut pehmeät liikuntaryhmät:

On kehonhallinnan harjoittelua, jossa käytetään syviä vatsa- ja selkälihaksia, lantionpohjan- ja hartiaseudun lihaksia. Kohentaa ja ylläpitää ryhtiä, pitää selkäsi terveenä ja kaventaa vyötäröä.

Pilates alkeet = Tunnilla käydään läpi Pilatesharjoittelun perusasioita, kuten hengitystekniikkaa, syvien keskivartalolihasten aktivoimista ja liikkeiden suoritustapaa. Pilates-alkeet on suunnattu kaikille ensikertalaisille. Hinta 15€ kaikille.

Pilates = on pitkälle hiottu kehonhallintatekniikka, joka opettaa käyttäjälleen tarkkaa koordinaatiota ja kehon hallintaa. Sen avulla saat voimaa, kestävyyttä, vahvan keskivartalon, tasapainoisen vartalon sekä notkean ja pitkälinjaisen lihaksiston.

Kehonhuolto = Kehon liikkuvuutta ja lihaselastisuutta lisäävä. Toiminnallista liikkuvuutta, venyttelyä ja lihashuoltoa eri keinoin. 

Liikkuvuus ja venyttely = Jos kaipaat kehoosi lisää liikkuvuutta ja venyvyyttä, niin tämä tunti on sinulle. Voit osallistua olematta notkea ja ketterä! Tunnilla tehdään toiminnallisia liikkuvuusharjoitteita, jota kautta lisätään lihasten venyvyyttä. 

Jooga = Joogassa yhdistyvät usean eri joogalajin liikkeet, jotka sopivat myös aloittelijoille. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Jooga parantaa keskittymiskykyä, lihasvoimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Tunti sisältää rentoutuksen. Varaathan lämmintä vaatetta loppurentoutusta varten.